Bakar till Alicias födelsedag

Håller på att bakar toblerone muffins till Alicias 1 års kalas. Conny vann ju en stor toblerone när vi var på Liseberg och då tänkte jag att jag kunde använda några i nått roligt recept.
  Hittade ett jättebra recept, bakade några prov muffins på dagen som vi smakade på och Conny fick ta med till jobbet. De var jättegoda. Så nu har jag bakat fler.
Här är receptet om det någon som vill prova.

3 dl mjöl, 200 g smör, 1 dl socker, 1 tsk vaniljsocker, nypa salt, 1 msk kakao, 100 g smält toblerone.
175 grader i ca: 15-18 min. Ca: 16 st.

Mums!


Alicia var ju på 1 års kontrollen igår, nu väger hon 10005 g och är 75,5 cm, hm... förstår inte varför doktorn tyckte de där 5 gramen var så viktiga att få med. Hon fick ju sina sprutor också, så hon har fått hög feber av dom. Stackare, nu när det är så varmt ändå.


 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Stackars Alicia, usch usch....inte kul med dessa biverkningar. Hade gärna testat tobleronemuffins men vet inte hur det är med nötter i det...vet du? :)

2009-07-04 @ 22:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0