Är ganska irriterad!

Jaha måste få skriva av mig lite. Var ju till AMS i måndags och skrev in mig som arbetssökande. Visst det gick ju bra och de var trevliga och så... men sen när vi går igenom om hur jag ska söka jobb så fick jag en chock! Jag är tvungen att från början söka jobb i HELA landet! Jag ifråga satte det här... ska Conny säga upp sig från sitt jobb och vi måste flytta om jag får ett jobb på en annan ort? Ja det är vi eller så får jag veckopendla! Hur löser man det med en dotter på snart 15 månader och Conny jobbar skift? Det hade hon inget svar på utan hänvisade att den diskussionen får man ta om det blir så. Jag är tvungen att söka alla jobb de hänvisar till och får inte tacka nej till jobb för då stänger de av en från a-kassan. Helt konstiga regler! Om jag får ett jobb i Gävle så måste jag ta det och Conny säga upp sig. Hm.. går inte riktigt ihop.. för då blir ju han arbetslös och min grundlön är ju betydligt mycket sämre än hans... känns som om det skulle just nu kvitta att vara inskriven för att slippa dessa krav.
   Att det kan vara så här är helt sjukt, det finns ju hur många som helst som är i samma situation som oss. Det är ju konstigt att en blir tvingad att ta ett jobb och den andra får säga upp sig för att bli arbetslös. Eller så måste man splittra familjen. Man skaffar ju inte barn för att andra ska passa dem eller att man inte ska leva som en familj. Grr... oj vad rörigt det blev nu, men skönt att få agera ut lite av min ilska! Nu ska jag ringa försäkringskassan för att få papper från dom som jag ska skicka till a-kassan. En himla djungel av papper, blir tokig!

Alicia är på förskolan nu, hon var på så bra humör och ville in och leka med en gång. Hann knappt att ta av henne kläderna innan hon sprang in. men hon blev lite ledssen när jag gick. :o(   Igår hade det gått jättebra, hon var ledssen när jag gick då med. Men de säger att det går över med en gång och att hon är så himla lätt och är på bra humör. de hade varit ute en hel del igår och hon hade traskat runt över hela gården och pratat. 
  De åt potatis och stekt fisk, potatisen åt hon inte men massor av fisk.

Igår fick vi vara med om en häftig sak! man blir tårögd... vi har tränat att säga Alicia och hon har försökt och försökt... men igår kom det!!! Hon sa Alicia, eller ja nästan helt och hållet... Wow! Conny och jag smälte... så nu pekar hon på sig själv och säger Alicia. Ska försöka att filma det sen i eftermiddag.

Nej nu ska jag ta tag i papprena till a-kassan...

Ha det bra alla ni som läser. Kul att ni tittar in hos oss... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0