Sitter och letar jobb att söka...

Sitter och tittar lite efter jobb att söka, men tror att jag har sökt allt som går att söka. Suck! Söker ju även andra jobb som inte är inom skolan. Måste ju göra det för att AMS inte ska tvinga mig att söka i hela landet. Jag är ju även medlem på massor av olika jobbsidor men det ger ju inga resultat det heller. En sak som är komiskt... jag är medlem på Monster.se därifrån får jag dagligen mail ifrån där de har matchat min profil med olika jobbannonser och det är lika spännande varje gång jag läser dem. Jag har försökt att få in alla mina uppgiter så korrekt som möjligt men måste ha gjort nått fel, för ibland är det så konstiga förslag de ger mig. Som till exempel idag fick jag ett förslag på att söka ett jobb inom något Energi företag och man skulle ha ingenjörs utbildning.. haha.... sen får jag jobbförslag utomlands fast jag bara har kryssat i värmlands län... som sagt nått är väldigt knasigt med den här sidan men men nån gång kanske de prickar rätt med min profil.  :o)
  Sitter även och lyssnar på lite musik genom Spotify, har just nu fått en "dille" på att lyssna på Donkeyboy. Helt okej musik! Ska snart ta och dammsuga snuttis rum, får passa på när hon inte är hemma och kan hjälpa mig. Conny ligger och sover efter ett nattskift så jag får försöka att vara tyst.
  Förresten måste berätta! Min lilla tjej är så smart (ursäkta att jag skryter) men imorse rotade hon fram sina nya pyjamaser som låg i en kasse. Hon skulle ha på sig dom tyckte hon. Jag sa till henne att vi måste tvätta dom först innan hon kan ha dom. Då säger hon "kom mamma" och tar mig i handen. Hon ber mig att öppna dörren till toan och sen går hon in i badrummet och öppnar tvättmaskinen själv och lägger in pyjamaserna i den. Stänger den och säger "så mamma". Jag bara smälter.. vad hon förstår och jag inser att hon verkligen lär sig av att se vad vi gör och säger.
  Nu är det nog bäst att jag sätter på tvättmaskinen så de hinner torka så hon kan ha sin nya pyjamas på ikväll när hon ska sova.

Nu kommer det lite nya bilder...









Lite läskigt! Men så här gör vår dotter med sina gosedjur innan hon somnar.




Här äter vi apelsin.



Slå det ni om ni kan!  :o)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0