Ber om ursäkt...

Förlåt att det har varit dåligt med uppdateringar här om vad som händer i vårt liv. Men har haft mycket att göra och sen när tiden har funnits så har jag hellre suttit och njutit på balkongen i kvällsolen än att sitta framför datorn. Sen har vi haft problem med datorn, så förra helgen formaterade vi om alltihop. Men jag kan inte påstå att det blev så mycket bättre, nu funderar vi på om det är routern som spökar. 
   En annan anledning varför det inte kommer inlägg är för att Conny har "lånat" min mobil så jag fick ta min gamla. Den tar så dåliga bilder så det går knappt att se vad det är och då är det inge roligt att messa in det i bloggen. Får försöka att sno tillbaka mobilen snart så jag kan ta lite roliga kort.
   Livet rullar på här som vanligt, Alicia blir bara större och större. Hon är även som en "svamp" just nu, hon slukar nya ord hela tiden. Ett ord som har fastnat (tyvärr) riktigt bra är fågelbajs, så det går hon runt och säger. Men idag sa hon "lastebilen" för första gången annars har lastbilarna varit bussar eller traktorer för henne. Det är så roligt när hon babblar på fast ibland fattar vi ingenting av vad som kommer ur den lilla munnen. Men för det mesta kan det tydas...
   Har börjat planera hennes födelsedagskalas lite. Förra året var det lite prinssestema men i år kanske det blir "I drömmarnas trädgård" eller Nalle Puh. Conny tyckte fotbollstema, med en rosa fotbollstårta. Men Alicia sa "nee pappa, Alle puh tårta". Tror egentligen inte att hon förstår vad det var hon säger nej till och så, men det var ganska kul när hon svarade Conny så, när han frågade om hon skulle ha en fotbollstårta. Jaja.. vi får se vad det blir. Jag har hittat lite ideér och tips på nätet som jag kanske använder mig av.
  Måste berätta även att jag håller redan på att bli tokig på fotbolls vm, fotbollen i sig kan jag stå ut med men de där vuvuzelorna gör mig galen. Det tjuter ju konstant och det går inte höra vad reportrarna säger, stackars de som står brevid någon som har en såndär. Tror inte ens öronproppar kan stoppa det där oljudet, det kommer nog vara många som har fått tinitus efter det här Vm´et är över.

Här kommer lite bilder som vi har tagit den senaste månaden...



Är vid Kapurja i Kristinehamns skärgård och leker.




En tuff tjej som vågar att åka, tur att mamma står och tar emot.



                                                    
Pappas kalvfärsbiffar.                 Kolla in lappen på fläkten.                              En trött Conny efter ett hårt 
                                                Hihi.. jag tyckte det var kul att sätta dit den.    arbete. Men gulligt av honom
                                                                                                                   att han kämpade så                                                                                                                    när han har så ont i ryggen.



                      

Så här trött blir man när man har varit på Bergvik i någon timme.



Älskar att gunga, är ute och gungar med pappa.






Chokladglass är gott!!!





Är och grillar på Alicias förskola.





Är på 75 års kalas hos Connys farmor. Connys kusin Marcus och hans
son Hugo ritar med Alicia.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken goding ni har kul o se att du använder grejerna :)

Vore jätt kul o försöka ses snart kraaaaaaaam

2010-06-16 @ 07:35:49
URL: http://nenaandnova.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0