Trotsåldern...

Sitter och googlar och söker info om två årstrotsen. Står att man ska se det som en positiv händelse och utveckling i sitt barns liv. Visst... det tänker inte jag på när vår lilla kära tjej får utbrott för ingenting just nu. Suck! "Kan själv", "Alicia ska göra" osv... bara man försöker hjälpa henne eller rör vid henne när det inte på hennes vilkor så blir hon arg och spänner ögonen i oss. Just nu straffar hon mig också för att jag jobbar och att hon är mer själv med pappa. Så när jag kommer hem så duger inte jag och det är bara pappa som får göra saker. Typ ge henne en sked eller nått. Vår lilla tjej har varit bestämd och haft egen vilja sen hon föddes, men just nu så är den väldigt väldigt stark. Vi är helt slut...
   Men visst kan ju erkänna att när hon nu sover så längtar jag efter henne och känner en stor glädje. För det är ju inte jämt hon trotsar, men just nu ganska ofta när det inte går i hennes väg. Men det är även en rolig tid nu ändå, för hon har fått en personlighet och munnen går ju i ett. Hon älskar att sjunga och dansa, vi leker ofta "björnen sover" och kurragömma.

Nog om min lilla "ängels" tålamod.  :o)
Vi var till bergvik idag och köpte en skaljacka, skalbyxor och en "flis"tröja till gumman på lindex, är helt nöjd. Var lite inne på att köpa det på Polarn & Pyret, men kom fram till att det kostade minst 1000:- mer om jag skulle handla där. Helt onödigt att lägga så mycket pengar på kläder som har samma kvalité och som hon säkerligen växer ur ganska snart, även om det vi köpte var lite förstort för henne. För sist vi var på kontroll så hade ju hon växt nästan 3 cm på knappt 2 månader.


Nu ska jag krypa ner och läsa, är ganska trött. Conny åkte till jobbet för lite mer än en timme sen. Så tråkigt när han jobbar natt, han gör en natt till och går av på fredag morgon. Sen blir det lite påskfirande i helgen. 
   Imorgon jobbar jag halvdag så jag lämnar Alicia halv åtta och hämtar vid kvart över tolv. Så det blir en kort dag för henne och mig.

Ha det bra... avslutar med lite bilder.

(klicka på bilderna så blir de större)

                                                                      
Alicia provar sin nya jacka.            Alicia blir arg för att vi inte klipper bort lapparna.     Här är hon ännu argare....










Här har vi byggt en koja jag och Alicia.






Pusskalas!!!





Kanske inte instressant för er, men jag råkade tappa en tandpetare i golvet och den ställde sig rakt upp. Var tvungen att ta en bild som bevis.  :o)





Alicia hade tydligen bestämt att hon skulle ha kjol på sig. Så hon hade rotat i sin låda och tagit fram kjolen och sedan försökt hon att få på sig den alldeles själv.





Snyggingar...





Är ni inte imponerade på min konstnärliga sida.  Hihi...



Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag känner igen det där med två års trots och att man inte duger som mamma, det är bara pappa som gäller. Men det går över jag lovar. Men det kommer hela tiden nya trots perioder och jag kan trösta dig med att 6 års trotsen inte är att leka med. Men hur det än är så längtar man efter de små liven och älskar dem över allt annat fast man gärna vill lämna bort dem ibland. Kramar på er!

2010-04-02 @ 21:33:58
Postat av: Sofia

Åh vilket härligt inlägg. Känner igen det här med trots. Jisses säger jag vissa stunder, men som de säger, man kanske ska vara glad att det trotsar men för jävla svårt när man väl är inne i det hela. Saknar er enormt mycket!

2010-04-03 @ 18:47:59
URL: http://knockudown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0