Varit till mormor

Idag cyklade jag och Alicia till mormor, det var ganska trögt för vi hade motvind dit. Det var ganska kallt idag men vi var ute hela tiden när vi var där. Min mamma och Roger kom också dit och Alicia körde rejält med Roger. :o)
  Igår tog vi bort gaveln på Alicias spjälsäng och satte dit bara en stödbräda. Har gjort så för att hon har börjat klättra ur sängen. Vi ska byta säng till henne, men ska göra iordning den så det får bli så här ett tag. Så igår kväll hade vi att göra, vi höll på i två timmar fram och tillbaka till sängen med Alicia. Så fort vi gick ur rummet så smög hon ur sängen, men när hon hörde att vi var på väg till henne så sprang hon tillbaka och la sig. En gång när jag kom in så satt hon under sitt bord och gömde sig. Phu... vi var helt slut när Conny fick henne att somna till slut. Då satt han inne hos henne ett bra tag och kliade henne i nacken. Hm.. ska inte vänja henne med det, men igår var det nog nyhetensbehag och spännande att hon helt plötsligt kunde klättra i och ur själv.
   Idag när vi kom hem från mormor så gick hon själv och la sig i sängen och somnade på 5 min utan krångel, hon var nog trött efter vi har varit ute och lekt så länge. Ska bli spännande om hur det kommer att gå ikväll.
  Nu ska jag ta mig lite kaffe sen så ska jag ta tvätten som hänger. Tråkigt men måste göras. Conny jobbar i helgen så han kommer hem vid halv sju ikväll. Ska göra en skink och ost paj tills han kommer hem.

Ha en bra lördags kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0