Har sytt lite

Ja tro det eller ja jag har sytt, ni som känner mig vet att det är inte min starka sida. Men jag fixade det och är verkligen så stolt över mig själv att det blev bra. Tänkte bespara min kära mormor som brukar hjälpa mig att sy.
  Har letat gardiner överallt men har inte hittat nått som passar, har ju tyvärr lite konstiga mått på mina fönster här hemma. Hade tänkt att köpa en kappa som metervara, men de är ju förkorta och skulle se fjuttiga ut i våra fönster. Så i fredags åkte jag och Alicia ner på stan och köpte ett tyg som Alicia fick bestämma. (med lite vägledning) Efter jag hade lagt henna så satte jag igång och sydde, den första kappan tog mycket längre tid än den andra. Maskinen krånglade för mig och innan jag hade fattat att jag hade råkat trätt den fel så hade jag svurit och slitit mitt hår en hel del. Det påminde mig en hel del om varför jag aldrig syr! Men när jag väl hade förstått vad jag hade gjort för fel så gick det jättebra och jag blir lite stolt över mig själv.
  Den ena gardinen fick jag upp med en gång men den andra fick Conny hjälpa mig med att sätta upp igår. Den långa stegen som brukar finnas att låna är spårlöst borta så han fick ta vår lilla stege och stå på tå för att få upp gardinen.
  Har försökt att ta lite kort, inser mer och mer att vår kamera börjar bli dålig, eller så är det jag som inte kan ställa in den. Men jag bjuder på någon bild iallafall så ni får se resultatet.











Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ser jätte fina ut! Alicia har bra smak ser jag. Kram från oss

2010-11-30 @ 19:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0