Hej!

Ja nu har det gått ett tag igen, sorry! Har inte direkt haft tid att sitta vid datorn, men tänkte att ska uppdatera er lite nu. Sist jag skrev var jag ju förkyld, ja det satt i nästan två veckor och det var superjobbigt!
   Annat som jag har gjort är att jag har varit på ADR kurs och klarade mig på proven, så nu har jag ett ADR-intyg. Jag har fått fast jobb på MSB och jag skrev på papprena idag, är superglad för det! 
Vi har köpt en ny dator och router så nu kan vi sitta vid datorn utan att bli galna. 
   Alicia är så gott som helt torr på dagen och det är otroligt vad fort det har gått. 

Idag gjorde jag något som kändes lite i mitt hjärta, jag satte saxen i hennes hår för att försöka klippa rätt det lite. Så hon har lite mindre "hockeyfrilla". Läste någonstans (kan vara myt) om man klipper bort lite av babyhåret så kommer håret att växa. Jaja jag försöker, för håret på henne står åt alla håll och växer lite roligt. Hennes lugg verkar ju aldrig att komma, den ser ut som vi har klippt spikrak fast vi inte har rört den.
    Det var inte så lätt att klippa vår tjej, hon hade lite svårt att sitta still för hon ville ju se vad som hände. Men jag fick det lite tillrättat därbak och vi får väll ta mer om några veckor igen. Nu väntar jag med spänning om det är sant eller ej att håret växer fortare...

Här kommer lite bilder



Helgoa kinder efter att pappa och Alicia varit ute och lekt.



Alicia som Fifi, påväg till maskeraden på sin förskola.




Fifi vägrade att ta av sig kläderna när hon skulle gå och lägga sig på kvällen.




Pappa ska också vara Fifi.




Så här såg håret ut innan klippningen.



Jag ska bli fotomodell när jag blir stor!



Så här blev det efter klippning.
(Tyvärr satt hon inte still så det blev inte så bra kort.)



Håret ser lite tjockare ut när vi fick bort det tunna bebishåret som stod åt alla håll.



Är det någon duktig som kan hjälpa mig att uppdatera lite på min blogg, så hör av er. Min kära lillasyster verkar just nu vara så upptagen och kan inte hjälpa mig.



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Grattis till nya jobbet!! Jag är så glad för att just du fick det!! Jag var så nyfiken om du hade lyckats klippa er lilla solstråle, eftersom jag vet att du har pratat om det..och nu ser jag att du har gjort det. Så bra det blev, förstår att hon inte ville sitta still, men du lyckades ju ändå. Nu får vi se om det stämmer med att det kommer att växa... Kram Kerstin

2010-11-25 @ 07:35:08
Postat av: Moster Camilla

Ännu en gång ett STORT GRATTIS till jobbet!

Vad fint håret blev när du klippte det, hoppas att det stämmer med att det växer, men Magnus hade babyfjun tills han var över tre så jag vet inte.

Håller med om den där lillasystern du skriver om för jag har inte fått min blogg ännu och hon säger att den varit klar länge! Får väl vara djupt tacksam över att hon kom och hjälpte mig med iphonen.

Visst är det skönt med en ny dator!

Många kramar till er alla tre!

Från moster/syster/svägerska

2010-11-25 @ 14:09:07
Postat av: Anonym

jo jag tror att håret blir tjockare och växer mer om man klipper bort bebishåret. Gjorde så på vår lillkille här hemma och han har en tjock kaluffs.

grattis till jobbet!

2010-11-26 @ 10:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0