Kan en tvååring vara så modemedveten? ;o)

Varit till Bergvik idag för att byta Alicias tuffa höstkängor som gick sönder i dragkedjan med en gång. Till min stora besvikelse så fick jag inga nya till henne för att det har varit så stora problem med dessa skor så de har slutat att sälja dom. Suck!!! Får leta efter något liknande till henne för hon var så himla glad åt dessa fina rosa kängor.
   Men då gjorde jag lite andra fynd till min lilla tjej, hon behöver mer kläder har jag märkt. Nuu när hösten kommer och behöver varamare kläder sedan har hon dragit iväg på längden.
   Men Alicia är ganska bestämd vad det gäller kläder, hon blev arg när jag visade några tröjor och sa i bestämd ton till mig "INTE DEN! INTE FIN!!! INTE KÖPA DEN". Sen visade hon mig en annan tröja som hon hade spanat in och ville ha, vilket dilemma. Ska man låta henne välja eller inte, men jag kan erkänna att det fick hon jag hade inte mage att köpa de hon inte ville ha och strunta i den hon verkligen ville ha. Nu får man väll massa påpekningar att man ska inte låta en tvååring bestämma själv sånt för då bestämmer de snart allt. Men för mig känns det nog vettigast att lägga energi på det som jag tycker är viktigast att bestämma och sedan att sånna här småsaker inte gör nått, jag tror att det hjälper henne bara att känna sig lite stor och självständig. 
  Jag fick iallafall tag på 2 par byxor, 1 par tights, 2 tröjor, 1 tunika, 1 par strumpbyxor och 1 pyjamas. Men mer behöver hon, det går åt så mycket kläder när hon är på förskolan.


Tunikan hittade jag på Lindex och hon kommer bli supersöt i den.
Lindex Shop Online - Tunika
källa: Bild från Lindex Shop Online.



Snart kommer Conny hem från sitt skift, han har tyvärr 2 nätter kvar av den här perioden. Känns som vi inte har sett varandra på ett bra tag. Är så tråkigt när han har sånna här arbetstider, men det är bra för Alicia för imorgon är hon ledig från förskolan för att hon är hemma med honom.

Ska nog ta en kopp te sen blir det sängen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja det är tråkigt när de har sånna arbetstider, men man får försöka se det positivt att han är hemma andra dagar i stället.

Jag håller helt med om att man får välja vad man skall lägga energi på när man har en tvååring och hellre det att hon använder kläderna än att du ska ha den kampen också när hon totalvägrar, när det finns annat som är viktigare. Kram

2010-09-15 @ 10:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0