Hälsning från sjukhussängen...

Jag har nyss haft besök från min älskade lilla familj, det värmer att se Alicia och det gör att man orkar lite till.
För att göra en lång historia kort så kan jag berätta att jag har varit sjuk en längre tid igen med min crohns. I september var jag och gjorde en sprängning i tarmen för det var en trång passage och sen var det inflammerat. Så det blev att börja med mediciner igen. Tyvärr kändes det inte bra efter så i lördags var jag och gjorde en magnetröntgen för tarmen. I tisdags fick jag fruktansvärt ont så jag fick åka in till akuten. Nu är jag inlagd och ska vara det över helgen med. Får nu morfin och starkare mediciner. Imorse blev det helt klart att det blir operation och den kanske blir nästa vecka. Men det beror lite på hur jag mår och om det finns en operationstid att få. Jag fick veta att det är ca 10 cm lång förträngning i tarmen som måste tas bort.
Tycker att det känns bra, jag vill nu ha bort det onda för jag är så trött på det nu. Sen får jag hoppas att det dröjer länge innan nästa skov dyker upp.

Så nu när jag orkar emellan det onda så tittar jag via telefonen på tvprogram som jag har velat se men inte hunnit titta på. :)
Ha nu en bra fredag! Kram på er...


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Synd om dig!! Bra att du får hjälp för ditt onda och hoppas att det tar lååång tid till nästa skov. Tänker på dig och din familj och håller tummarna att de snart gör operationen, när de ändå vet att den ska göras. Tomt efter dig på jobbet, men jag vet att du kommer tillbaka när du mår bra igen. Kram från din jobbarkompis och lycka till med allt!

2012-11-17 @ 13:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0